English (United States) Persian (Iran)
امروز: پنج شنبه، 30 شهريور 1396 
English (United States) Persian (Iran)
اخبار

چاپ

ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين مطرح کرد؛

هوشمندسازي 80 درصد چراغ‌هاي راهنمايي فرماندهي سطح شهر قزوين

وهاب ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: بيش از 80 درصد چراغ‌هاي راهنمايي فرماندهي سطح شهر هوشمندسازي شده است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ ميزاني در همايش ايده‌هاي خوب، براي شهر بهتر و چالش ايده‌هاي نوآورانه مديريت شهري که با مشارکت شهرداري قزوين و دانشگاه آزاد قزوين با حضور مديران شهرداري، کارشناسان شهري، اساتيد، دانشجويان و متخصصان برگزار شد، در خصوص شهرداري ها و شهر هوشمند سخنراني کرد و گفت: 85 درصد تقاطع هاي سطح شهر به دوربين هاي نظارت تصويري و شبکه هاي بزرگراهي شهرقزوين به دوربين هاي ثبت تخلف سرعت (ليزري و راداري) مجهز هستند.

وي با اشاره به ويژگي هاي خاص مرکز کنترل ترافيک شهرداري قزوين گفت:  داشتن فيبر نوري يکي از ويژگي هاي خاص مرکز کنترل ترافيک شهرداري قزوين است که  استفاده از فيبرنوري به عنوان امن ترين و سريع ترين بستر ارتباطي براي همه تجهيزات ترافيکي مي باشد و بيش از 70 درصد معابر اصلي سطح شهر  را پوشش مي دهد.

وي اضافه کرد: با قرارداد منعقده با شرکت ايرانسل در سال آينده با افزايش 100 درصدي اين مقدار،کل سطح شهر را تحت پوشش خواهد داد.

ميزاني بيان کرد: استفاده از روش flat liner  براي اولين بار در کشور  و ارائه خدمت به ساير دستگاه‌ها ( صداوسيما ، پليس، ادارات و.....) از شبکه موجود، از مشخصات فيبرنوري است.

اين مقام مسوول در خصوص استفاده از سيستم scats براي چراغ هاي راهنمايي هوشمند گفت: بيش از 80 درصد چراغ‌هاي راهنمايي فرماندهي سطح شهر هوشمند سازي شده است.

وي به تاثير قابل توجه احداث تقاطع غيرهم سطح قدس بر کاهش مصرف سوخت و آلودگي هوا اشاره کرد و افزود: تردد بيش از 55 هزار خودرو در روز، صرفه جويي ساليانه يک ميليون و 327هزار ليتر در مصرف سوخت، پيشگيري بالغ بر 13ميليارد ريال ساليانه از اتلاف منابع ملي، 12هزار و 300 کيلوگرم کاهش آلايندگي هوا و کاهش زمان سفر و کاهش تصادفات از جمله تاثير قابل توجه احداث تقاطع غيرهم سطح قدس بر کاهش مصرف سوخت و آلودگي هوا است.

معاون شهردار قزوين درباره تجهيز تمامي اتوبوس‌هاي شهري به سيستم GPS گفت: براي اولين بار در سال 82 تعداد 50 دستگاه GPS بر روي اتوبوس ها نصب سيستم  AVL با استفاده از سيستم انتقال ديتا از طريق بي سيم در ابتدا و انتهاي مسير راه اندازي شد و اين سيستم در سال‌هاي بعد گسترش يافته و با ايجاد بستر زيرساخت GPRS اطلاعات به صورت آنلاين دريافت گرديد و اکنون تمامي اتوبوس‌ها مجهز به سيستم GPS هستند.

وي در خصوص سيستم کنترل سوخت اتوبوس‌ها گفت: در اين سيستم ابتدا مخزن سوخت تک تک اتوبوس‌ها کاليبره شده تا ميزان سوخت موجود در مخزن قابل اندازگيري باشد و پس از آن ميزان سوخت موجود در مخزن هر 30 ثانيه يکبار به مرکز ارسال شده و مرکز در هر لحظه از ميزان سوخت موجود در مخازن اتوبوس ها اطلاع دارد، اطلاعات جمع آوري شده در مرکز امکان ايجاد گزارشات مديريتي از ميزان مصرف سوخت و پيمايش اتوبوس‌ها را فراهم مي‌کند.

معاون شهردار قزوين درباره  سيستم نگهداري پيشگيرانه گفت: در اين سيستم در زمان تعويض قطعات خودرو اطلاعات قطعه خودرو در سيستم ثبت شده و بعد از آن نرم افزار ميزان واقعي کارکرد قطعه را از روي ميزان پيمايش محاسبه مي‌کند و زماني که يک قطعه بخصوص کيلومتر استاندارد خود را سپري کند سيستم به اپراتور براي تعويض آن قطعه هشدار لازم را مي‌دهد و يا اگر قبل از رسيدن زمان تعويض قصد تعويض قطعه را داشته باشند سيستم هشدار لازم جهت اينکه اين قطعه هنوز قابل استفاده است را به اپراتور مي‌دهد.

وي همچنين در خصوص سيستم گزارشگيري محدوده اي گفت: امکان ايجاد محدوده براي هر گروه از خودروها،امکان مشاهده online خودرو هاي داخل و خارج از محدوده، امکان دريافت گزارش از خودروهايي که از يک محدوده بخصوص عبور کرده اند، نمايش تعداد دفعات عبوري خودروها از محدودهاي تعريف شده، نمايش زمان ورود و خروج هر خودرو به محدوده هاي تعريف شده و امکان چاپ از گزارشات محدوده اي از مشخصات سيستم گزارشگيري محدوده اي است.

وي سامانه BIS (Bus Integration System) را معرفي کرد و توضيح داد: اين سامانه با هدف بازنگري و مکانيزه سازي فرآيندهاي عملياتي به صورت يکپارچه، تعريف گرديده و در شهريور ماه سال 90 به بهره برداري رسيده  و فرآيند پياده سازي بر اساس اسلوب RUP انجام شده و همچنين اين سامانه تحت وب بوده و با بهره گيري از تکنولوژي J2EE پياده سازي شده است.

معاون شهردار قزوين بيان کرد:  فرآيندهاي مديريت شده خودروها، فرآيندهاي مديريت شده نيروي انساني (رانندگان)، فرآيندهاي مديريت شده شرکت ‌ها، فرآيندهاي مديريت شده خطوط ، ايستگاه ها و پايانه ها، فرآيندهاي مديريت شده تخلفات و شکايات، فرآيندهاي مديريت شده ورود و خروج خودرو به مکانهاي مختلف، فرآيندهاي مديريت شده ورود و خروج خودروها به توقفگاه،فرآيندهاي مديريت شده ارزيابي تعرفه روزانه رانندگان،فرآيندهاي مديريت شده مديريت حوادث و فرآيندهاي مديريت شده مديريت سوخت خودروها از خروجي هاي  سامانه

 BIS (Bus Integration System) است.

ميزاني در خصوص سيستم شهروند کارت گفت: موارد استفاده از شهروند کارت در زمينه حمل و نقل در سازمان اتوبوسراني است که بيش از 60 درصد مسافران اتوبوس از شهروند کارت استفاده مي‌کنند و همچنين پارکينگ‌هاي سطح شهر و پارک‌هاي حاشيه اي است.

وي موارد استفاده از شهروند کارت در آينده اي نزديک  را در پارکينگ، جايگاه سوخت، نانوايي، تايپ و تکثير، دفتر پيشخوان دولت،تاکسي،قطار شهري، سوپرمارکت، روزنامه فروشي، اتوبوس و کافي نت و غيره عنوان کرد.

پايان پيام 

  •  
     
صفحه اصلي  |  معاونت ترافيك  |  مديريت ها  |  گالري تصاوير  |  تماس با ما  |  نقشه آنلاين ترافيک  |  طرح ها و پروژه ها  |