شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۳۰

از سال آینده؛

تردد خودروهای شخصی در مرکز شهر قزوین محدود می‌شود

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین از اجرای طرح محدودیت تردد خودروهای شخصی در هسته مرکزی شهر از سال آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ شیما زرآبادی‌پور اظهار کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری هم‌اکنون در حال تهیه طرحی به منظور اعمال محدودیت در تردد خودروی شخصی و تقویت حمل‌ونقل عمومی است تا پس از اخذ مجوزهای لازم از سال آینده و به صورت مرحله به مرحله اجرایی شود.
او افزود: اجرای این طرح مستلزم پیش‌زمینه‌هایی مانند جانمایی دوربین‌های نظارتی، مدیریت معابر، ساماندهی بار در هسته مرکزی، تقویت حمل‌ونقل عمومی، تقویت مدیریت پارکینگ‌ها و تهیه تجهیزات کنترلی هوشمند است.
این مسئول ادامه داد: طبق مصوبه طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قزوین، باید برای هسته مرکزی شهر قزوین از شمال محدود به خیابان بوعلی، از غرب محدود به خیابان مولوی، از جنوب محدود به خیابان شهید انصاری و از شرق محدود به خیابان آیت‌اله مدرس طرح ترافیک اجرا شود.
زرآبادی‌پور تصریح کرد: این مصوبه می‌تواند به شیوه‌های متناسب با شرایط شهر قزوین به اجرا درآید که این شیوه‌های اجرا پس از تهیه توسط کارشناسان و تایید نهادهای بالادستی باید به تصویب شورای ترافیک استان برسد.
او بیان کرد: در قالب این طرح، ساعت تردد وسایل نقلیه باری درون‌شهری، بارگیری و باراندازی آنها نیز باید تعیین و مصوبه آن اخذ شود و تامین تجهیزات کنترلی هوشمند برای این موضوع هم در دستور کار قرار گیرد.
پایان پیام

تصاویر مرتبط