دوشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۲

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین:

پرداخت کرایه تاکسی در قزوین الکترونیکی می‌شود

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین از الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی از طریق کد کیو.آر(QR) در این شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ شیما زرآبادی‌پور اظهار کرد: از اوایل خردادماه 1401 تمام خودروهای ناوگان بار و مسافر سازمان تاکسیرانی شهرداری مجهز به بارکد کیو.آر(QR) خواهند بود و شهروندان می‌توانند پرداخت وجه کرایه تاکسی و هزینه حمل بار با وانت، نیسان و سایر وسایل حمل بار دارای مجوز از سازمان تاکسیرانی را از طریق اسکن این بارکد با گوشی هوشمند، به صورت الکترونیک انجام دهند.

او افزود: با توجه به اهمیت جایگزینی روش‌های پرداخت نوین به جای تبادل پول نقد؛ دو روش‌ پرداخت غیرنقدی کرایه حمل بار و مسافر شامل روش پرداخت از طریق دستگاه‌های پوز سیار و روش پرداخت الکترونیکی از طریق اسکن بارکد کیو.آر طی یک سال مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه موضوع دستگاه پوزر سیار با توجه به قیمت دستگاه و همچنین موضوعات مالیاتی مورد استقبال رانندگان واقع نشد، ادامه داد: از این رو، موضوع پرداخت الکترونیک از طریق کد کیو.آر در دستور کار قرار گرفت و نسبت به جذب پیمانکار مناسب در سازمان تاکسیرانی از طریق فراخوان عمومی برای اجرای آن اقدام شد.

زرآبادی‌پور تصریح کرد: پس از دو ماه جلسات و مذاکرات تخصصی و فنی در هیئت مدیره این سازمان و کمیته‌های فنی مربوطه، یک شرکت پیمانکار به عنوان متولی اجرای طرح انتخاب و قرارداد مزبور منعقد شد تا طی سه ماه کار نصب بارکدها صورت گیرد و ناوگان بار و مسافر از خردادماه آینده مجهز به خدمات پرداخت الکترونیک شود.

پایان پیام

تصاویر مرتبط