یکشنبه ۱۳۹۱/۰۱/۲۷

همداني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين:

نرم‌افزارها و بسته‌هاي سياست‌گذاري براي آينده حمل و نقل شهر تدوين مي‌شود

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: در راستاي ارتقاء سطح اطلاعات حمل و نقل شهري مهندسين اطلاعات حمل و نقل شهري در اختيار مهندسين سازمان نظام مهندسي ساختمان براي اجراي طرح‌ها و پروژه‌ها به نحوه احسن، قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين؛ سيد مهدي يدي همداني با اشاره به انجام مطالعات حمل و نقل و ترافيک شهري توسط شهرداري افزود: اين مطالعات چشم‌انداز خوب و شايسته‌اي براي مهندسان در 20 سال آينده شهر قزوين بوجود خواهد آورد.
وي از تدوين نرم‌افزارها و بسته‌هاي سياست‌گذاري براي آينده حمل و نقل شهر قزوين خبر داد و بيان کرد: بنا داريم با برگزاري دوره‌هاي آموزشي و تهيه نرم افزارهاي تخصصي حمل و نقل و همين طور نشر اطلاعات در حوزه ترافيک و حمل و نقل بتوانيم اطلاعات به هنگامي از حمل و نقل شهر در اختيار مهندسين سازمان نظام مهندسي ساختمان قرار دهيم تا مهندسين با دريافت اين اطلاعات طرح ها و پروژه‌هاي خود را به نحوه احسن به اجرا برسانند.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: در تدوين چشم انداز ترافيکي با توجه به رشد توليد خودرو و افزايش سرانه مالکيت خودرو و جمعيت براي توسعه شهر، بايد از تجربيات جهاني استفاده کرد، چراکه با جهاني فکر کردن و محلي عمل کردن مي‌توان براي آينده شهر برنامه ريزي کرد.
همداني تصريح کرد: اين برنامه‌ريزي در قسمت‌هاي مختلف متفاوت خواهد بود و در اين ميان توسعه سيستم حمل و نقل عمومي مي‌تواند بسيار راهگشا باشد و همچنين توسعه فرهنگ پياده روي و دوچرخه سواري به ويژه در هسته مرکزي شهر و مسيرهاي کوتاه انطباق بسيار خوبي با روحيات و فرهنگ شهر و ساختار شهرسازي شهرمان دارد.
وي افزود: وقتي صحبت از آينده و سالهاي آتي به ميان مي‌آيد هدف ما پاسخ دادن به سووالاتي از قبيل الگوهاي تقاضاي سفر، وضعيت مصرف انرژي در آينده، تکنولوژي‌هاي نوين، وضعيت بودجه، اعتبار و منابع مالي و محيط زيست در آينده مي‌باشد.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين ادامه داد: بايد براي آينده شهر پروژه‌هاي زيربنايي و زير ساختي تعريف شود . فرضاً در هسته مرکزي احداث تونل‌هاي زيرزميني براي گذردهي جريان ترافيک بسيار راه‌گشاست.
اين مقام مسوول گفت: تقاطع‌هاي غيرهمسطح نيز بر اساس اسناد فرادست و طرح‌هاي جامع مي تواند به افزايش قابليت‌هاي جابجايي و سرعت حرکت در شهر کمک شايان توجهي داشته باشد.  

پايان پيام

تصاویر مرتبط