چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۳

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین :

روزانه 2 هزار 300 تخلف با سرعت غیر مجاز در شهر قزوین

روزانه ۲ هزار و ۳۰۰ تصویر توسط دوربین های کنترل سرعت در شهر قزوین ثبت و به پلیس رهور معرفی می شود.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، اسماعیل عرشیان با اعلام این خبر افزود: بالاترین سرعت هفته پایانی تیر ماه با سرعت 142 km  در محور جنوب به شمال بلوار ایت الله باریک بین  در این محور حداکثر سرعت مجاز 70 km  گزارش شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در تیر ماه حدود   73000 تخلف با سرعت غیر مجاز  ثبت شده که به طور میانگین روزانه 2300 عکس سرعت غیر مجاز توسط سامانه های ثبت تخلف هوشمند بهره برداری گردیده که بیشترین تعداد تخلف در محور آیت الله باریک بین انجام شده است.

این مقام مسئول ادامه داد:  ۷۳ هزار تصویر خودروی متخلف با سرعت غیر مجاز توسط سامانه های مکانیزه هوشمند ثبت تخلف در تیر  ماه سال جاری جهت اعمال قانون به پلیس راهور تحویل شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قروین گفت: مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین در ۲۴ ساعت از شبانه روز نسبت به ثبت تخلفات خودروهای درون شهری توسط دوربین های هوشمند اقدام می کند.سرعت‌های مجاز هر منطقه بر اساس ترافیک و تصادفات آن منطقه تعیین می شود.سرعت خودروها با استفاده از دوربین کنترل سرعت با دقت بالای ۹۸ درصد در قالب بستر فیبر نوری به صورت ۲۴ ساعته کنترل و مدیریت می‌شود.

وی در خاتمه با بیان اینکه، روزانه میانگین حدود ۱ هزار تخلف با سرعت غیر مجاز در محور آیت الله باریک بین (ره) ثبت می شود، گفت: سرعت مجاز در بلوار پیامبر اعظم (ص) حد فاصل پل ولایت و ابوترابی قزوین ۷۰ کیلومتر در ساعت است و سرعت اعمال قانون خودروها ۷۵ کیلومتر در ساعت تعیین شده است.

تصاویر مرتبط