دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۵

دیدار مدیران ترافیکی شهرداری قزوین با هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی

مدیران ترافیکی شهرداری قزوین با اعضای هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ شیما زرآبادی‌پور سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک به همراه مدیران زیرمجموعه‌های تابعه این معاونت با اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

زرآبادی‌پور در این دیدار طی سخنانی اظهار کرد: بررسی موضوعات ترافیکی مرتبط با حوزه فعالیت مشترک معاونت ترافیک شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و همچنین عارضه‌سنجی ترافیکی ساختمان‌های ویژه در کمیته فنی شورای ترافیک استان از اقداماتی است که در راستای تعامل میان دو مجموعه با نگاه هم‌افزایی صورت می‌گیرد.

او افزود: این معاونت، بررسی پلان ایمنی برای تمام مراجعان متقاضی انسداد مسیر، حفاری و نظایر آن را که نیاز به تهیه پلان ایمنی دارند، به سازمان نظام مهندسی ارجاع می‌دهد و این موضوع سبب انجام تخصصی موضوعات و اشتغال مهندسان می‌شود اما این موضوع، صرفا بابت اشتغال مهندسان نیست بلکه بر اساس نیاز واقعی پروژه‌ها به انجام امور تخصصی است.

این مسئول ادامه داد: مهندسان این سازمان می‌توانند در تمام حوزه‌های ترافیکی شهرداری اعم از تاکسیرانی، اتوبوسرانی، پایانه‌های مسافربری، بخش حمل‌ونقل و ترافیک، مرکز کنترل ترافیک و معاینه فنی سبک با معاونت ترافیک همکاری کنند.

زرآبادی‌پور خاطرنشان کرد: در خصوص برنامه‌ها، پیشنهادها و هر اتفاقی که بتواند به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر کمک کند، آمادگی همکاری با سازمان نظام مهندسی و استفاده از ظرفیت اعضای آن را داریم.

او همچنین بر اهمیت تشکیل اتاق فکر و برگزاری دوره‌های آموزشی مد نظر حوزه ترافیک در راستای پرورش پیمانکاران بخش خصوصی تاکید کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز در این برنامه گفت: این سازمان با داشتن 11 هزار عضو، بدنه توانمندی دارد که حدود 46 نفر از آنان مهندسان ترافیک عضو سازمان هستند و از این تعداد هم 16 نفر پروانه اشتغال دارند.

امیر کلهر افزود: لازم است به مشاوران بومی بیشتر بها داده شود چرا که مهندسان و مشاوران بومی استان قزوین افراد توانمندی هستند و می‌توانند خدمات باکیفیتی ارائه دهند.

او تاکید کرد: افزایش جلسات به منظور تقویت تعاملات و نیز آموزش و به‌روزرسانی دانش مهندسان ترافیک می‌تواند تا حد زیادی در ارتقای سطح حرفه‌ای آنان و هم‌افزایی میان دو مجموعه موثر باشد.

در این جلسه مدیران زیرمجموعه‌های تابعه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و همچنین اعضای هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به طرح و بیان سایر موضوعات ذی‌ربط پرداختند.

پایان پیام

تصاویر مرتبط