دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۸

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد؛

اقدام شهرداری برای رفع نقاط حادثه‌خیز شهر قزوین

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین از اقدام شهرداری برای رفع نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده در این شهر خبر داد و گفت: رفع نقاط حادثه‌خیز نیازمند همراهی شهروندان و نهادهای ذی‌ربط است.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ شیما زرآبادی‌پور در نشست دادگستری کل استان که با دستور کار پیشگیری از تصادفات برگزار شد، اظهار کرد: سال 99 تعداد 15 نقطه حادثه‌خیز در سطح شهر شناسایی شد که هر سال نسبت به رفع تعدادی از این نقاط، برنامه‌ریزی و اقدام می‌شود.

او افزود: تاکنون برای رفع برخی از این نقاط حادثه‌خیز اقدام به عمل آمده است و رفع مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

او افزود: از جمله این نقاط می‌توان به بلوارهای آیت‌اله ابوترابی، امام علی(ع)، شهدای مدافع حرم(جاده سلامت) و شهید چگینی اشاره کرد که برای رفع حادثه‌خیزی آنها اقدامات مربوط به شهرداری همچون تهیه طرح‌های ترافیکی، تهیه و نصب تجهیزات مانند دوربین کنترل سرعت و تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین مذاکره با دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفته و تکمیل فرآیند رفع حادثه‌خیزی آنها منوط به همراهی شهروندان و اقدام نهادهای ذی‌ربط است.

این مسئول با اشاره به ایمن‌سازی برخی نقاط شهر از جمله میدان مادر، تقاطع معلم-چگینی، بلوار حکیم، تقاطع قائم_پیروزی، تقاطع ایران-پیروزی، تقاطع مطهری-سلیمانی و... از پیگیری برای رفع پنج نقطه حادثه‌خیز دیگر در سطح شهر قزوین خبر داد.

او گفت: این نقاط شامل تقاطع میرزاکوچک خان-نسیم شمال، تقاطع اقبالیه-نسیم شمال، تقاطع صداوسیما، میدان شهید حسن‌پور و تقاطع ولیعصر(عج) می‌شود که رفع آنها با مشکلاتی همراه است و همکاری تمام نهادهای ذی‌ربط را می‌طلبد.

زرآبادی‌پور همچنین به برخی چالش‌های عمده در زمینه حمل‌ونقل و ترافیک در سطح شهر اشاره و بیان کرد: سرقت متعدد تابلوهای ترافیکی، نرده‌های مسیر دوچرخه، گاردریل‌ها، پل‌های عابر و... و نبود علائم راهنمایی در شب برای هدایت رانندگان از جمله این چالش‌ها به شمار می‌رود که منجر به یک میلیارد و 700 میلیون تومان خسارت شده است.

او به اشاره به تردد غیر مجاز کامیون‌ها در سطح شهر و بروز تصادفات جرحی و فوتی به عنوان چالش دیگر این بخش تصریح کرد: توقف دستفروش‌ها در حاشیه معابر اصلی و بروز تصادفات به دلیل حواسپرتی رانندگان و توقف ناگهانی تعدادی از رانندگان نیز از جمله این مسائل است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین در ادامه خواستار تخصیص مبالغ جرایم رانندگی ماده 23 راهنمایی و رانندگی به شهرداری به منظور خرید تجهیزات ترافیکی و تخصیص اعتبارات استانی برای رفع نقاط حادثه‌خیز شد.

زرآبادی‌پور همچنین تسریع در تخصیص کد سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت با هدف برخط شدن تخلفات رانندگی و همکاری نهادهای مرتبط و رسانه‌ها در بخش فرهنگسازی و آموزش را از دیگر خواسته‌های حوزه متبوع خود در راستای کاهش تصادفات درون‌شهری عنوان کرد.

در این نشست شعبانی رئیس کل دادگستری استان به عنوان رئیس جلسه، قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین، پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری و نمایندگانی از نیروی انتظامی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان و سایر نهادهای ذی‌ربط حضور داشتند.

پایان پیام

تصاویر مرتبط