یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۲

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین:

بیمه، مهمترین دغدغه رانندگان تاکسی است

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی را مهمترین دغدغه رانندگان تاکسی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ اسماعیل عرشیان در دیدار رؤسای خطوط تاکسی شهر قزوین اظهار کرد: مهمترین دغدغه رانندگان تاکسی، بیمه آنان اعم از بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی است.

او افزود: مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف به پرداخت 50 درصد از حق بیمه سهم رانندگان از محل هدفمندی یارانه‌ها کرده که این کار با هدف کاهش هزینه‌های سربار رانندگان بوده است؛ اما برخی افراد از سایر مشاغل، خود را با عنوان راننده تاکسی بیمه کرده‌اند و این مشکل سبب شده است تعدادی از رانندگان واقعی از بیمه محروم شوند.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر حدود 7 هزار نفر تحت پوشش بیمه رانندگان هستند که اگر بنا باشد افراد غیرراننده را حذف و رانندگان واقعی را جایگزین کنیم، مشکل بیمه رانندگان واقعی که اکنون از بیمه محروم هستند، برطرف می‌شود.

عرشیان همچنین به موضوع ناوگان فرسوده اشاره و بیان کرد: طبق قانون، دولت مکلف به پرداخت تسهیلات کم‌بهره بانکی برای نوسازی ناوگان فرسوده عمومی است که هم‌اکنون درصد بسیار کمی از آن عملی می‌شود.

او گفت: به عنوان بخشی از خانواده حمل‌ونقل کشور، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم نسبت به پیگیری برای اجرای این قانون نگاه ویژه داشته باشند.

در این جلسه حاضران به بیان سایر موضوعات و چالش‌های این حوزه از جمله ترافیک هسته مرکزی شهر به ویژه در ایام پایانی سال، تبدیل برخی خطوط تاکسی به خط ویژه و همچنین چالش‌های ناشی از مسافرکش‌های شخصی پرداختند.

پایان پیام

تصاویر مرتبط