چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۹

عرشیان خبر داد :

تدوین آیین نامه نحوه شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پر خطر شهر قزوین

عرشیان،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از تدوین آیین نامه پیشنهادی نحوه شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پر خطر شهر قزوین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ اسماعیل عرشیان، سرعت غیرمجاز را از عوامل اصلی در وقوع تصادفات اعلام کرد و گفت:‌ در واقع سرعت‌های سرسام آور هم احتمال وقوع حوادث و شدت آسیب در تصادفات را بیشتر می‌کند و هم آرامش دیگر رانندگان و شهروندان را به خطر می‌اندازد.

 

وی هدف از تدوین این آیین مدیریت سرعت غیرمجاز را و برخورد با متخلفان حادثه‌ساز سرعت غیرمجاز عنوان کرد.پ

 

عرشیان افزود: درصد کمی از رانندگان با نوع رانندگی خود در معابر سطح شهر ، هنجارشکنی کرده و علاوه بر اخلال در نظم ترافیکی منجر به خسارات مالی و جانی سنگین می‌شوند و امنیت شهروندان را تهدید می کنند.

 

وی تصریح کرد: سوابق نشان‌دهنده این است که بیشتر روی رفتار ترافیکی رانندگان پرخطر کار و تمرکز بیشتری کرد؛ لذا به استناد دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور در خصوص وظایف شهرداری ها و دهیاری ها برای ارتقای نظم و امنیت اجتماعی و ایمنی معابر با فرهنگ سازی و نهادینه سازی رفتارهای اجتماعی و همچنین دستور مرجع قضایی مقرر شد طرح شناسایی و اصلاح رفتار این رانندگان در سطح شهر قزوین در قالب کارگروه ویژه متشکل از نمایندگان دستگاه های مرتبط اجرا شود.

 

وی افزود: در همین راستا و برای اجرایی شدن این طرح، حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با هماهنگی و دستور مراجع ذیصلاح، آیین نامه نحوه شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پر خطر شهر قزوین را تدوین و برای بررسی و اظهار نظر به حوزه های نظارتی مربوط ارائه کرده است.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ابراز امیدواری کرد این آیین نامه پس از بررسی های لازم و رفع ایرادهای احتمالی، به زودی اجرایی شود.

 

وی اضافه کرد: بر اساس آیین نامه پیشنهادی نحوه شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پر خطر شهر قزوین ، راننده ای که طی3 ماه بیش از دو تخلف خطرناک رانندگی؛ یعنی تجاوز از سرعت مجاز مرتکب شده باشد به عنوان راننده پرخطر محسوب می شود.

 

عرشیان بیان کرد: برای این رانندگان در مرحله نخست، پیامک هشدار  و توصیه رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توسط پلیس راهور صادر خواهد شد.

 

عرشیان تصریح کرد: این پیامک، پیامک جریمه نیست؛ بلکه جنبه توصیه ای و اخطاری دارد تا مانع از تکرار تخلف از سوی رانندگان مورد نظر شود.

 

وی با اشاره به این که مرکز هوشمند کنترل ترافیک شهرداری قزوین در اجرای طرح شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پرخطر در سطح این شهر ، نقشی محوری بر عهده دارد، گفت: زمانی که دوربین‌های ثبت تخلفات این مرکز، سرعت غیرمجازی را ثبت می‌کند، این اطلاعات وارد سامانه پلیس راهنمایی و رانندگی شده و در آنجا سرعت‌هایی که ۵۰ کیلومتر از حد مجاز بیشتر باشد مورد شناسایی قرار می‌گیرد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط