دوشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۵

عرشیان :

گفتگو با خبرگزاری ایرنا با موضوع حمل و نقل و ترافیک

معاونت حمل ‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین : از گفتگو با خبرگزاری ایرنا با موضوع حمل و نقل و ترافیک خبر داد .

 به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اسماعیل عرشیان بیان کرد : تاریخچه اعمال محدودیت در دنیا و کشور ما ایران در اواخر 1980 بود که بحث اعمال محدودیت و الویت دهی به حمل و نقل عمومی و یا بهتره بگیم اعمال ممنوعیت در دست رسی به هسته مرکزی شهر ها  در دنیا آغاز شد . این طرح در سال 1358 در ابتدا در تهران طرح مسئله شد و با اعمال محدودیت برای خودرو های تک سرنشین که  تاکنون الگوهای مختلفی را جهت مدیریت ترافیک وگاها بحث کنترل آلودگی  هوا در مراکز استان ها و در کلان شهر ها در دستور کار مدیران و شهرداری ها و حوزه ها و معاونت های حمل و نقل و ترافیک  قرار گرفت .

او در ادامه افزود : در حال حاظر پنج شهر در کشور طرح ترافیک را با  عنوان زوج و فرد یا اعمال محدودیت تردد در حال اجرا دارند ، اما ما 2 مدل اعمال محدودیت های ترافیکی در آین نامه در بحث دستور عمل های تعریف شده داریم اعمال محدودیت یا اعمال ممنوعیت ، که در همین منظور در مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قزوین سیاست گذاری و الگوی اصلی بر مبنای عدم تمرکز و دست رسی  خودرو های شخصی به هسته مرکزی شهر تعریف شده و مبنا  توسعه و افزایش حمل و نقل عمومی وانسان محور در هسته مرکزی شهر که باید گفت در حال حاظر ما با یک نیم میلیون تردد در طول روز با توجه به شبکه معابر و هسته مرکزی شهر عملا جواب گوی این تعداد خودرو و حجم سفر نخواهیم بود و شاید بهتره بگیم یکی از دلایل این موضوع تمرکز کاربری های هسته مرکزی شهر مثل مطب پزشکان که در هسته مرکزی شهر تمرکز شده اند باشد که یک الگوی سفری را ما همه روزه شاهد هستیم که از نواحی مختلف شهر به هسته مرکزی شهراین الگو تعریف شده که با استفاده از تحلیل داده های ترافیکی و نقاط حادثه خیز با تغییر مسیر ها و اصلاحات هندسی یکی از سرفصل هایی هست که در دستورات کار شهرداری جهت حل و رفع موضوعات ترافیکی قرار دارد .

تصاویر مرتبط