جمعه ۱۴۰۲/۱۱/۲۷

عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین:

شهرداری قزوین تجربه شناسایی و اصلاح رفتار رانندگان پرخطر را با شهرداری های کشور به اشتراک گذاشت

تجربه موفق طرح شناسایی و اصلاح رفتار رانندگان پرخطر شهرقزوین در سی و چهارمین نشست معاونین حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور به اشتراک گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین در این نشست که ۲۶ بهمن سال جاری، طی دو روز به میزبانی شهرداری اهواز برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند تصویب و اجرایی شدن طرح شناسایی و اصلاح رفتار رانندگان پرخطر این شهر، گفت: این طرح با هدف کنترل و پیشگیری از وقوع سوانح رانندگی، پس از تصویب در شورای ترافيک استان به تصویب نهایی شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین رسید.

اسماعیل عرشیان، با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه طرح شناسایی و اصلاح رفتاررانندگان پرخطر، افزود: این کارگروه به منظور راهبری،نظارت و پایش برنامه‌های طرح مذکور تشکیل شده است.
 
وی در ادامه، از تدوین شیوه نامه طرح شناسایی و اصلاح رفتار رانندگان پرخطر شهرقزوین، خبر داد و گفت: این شیوه نامه برای اولین بار در کشور توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تدوين شد و پاییز امسال مورد تایید و تصویب شورای ترافیک و شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین قرار گرفت. 

عرشیان، افزود: راه اندازی بانک اطلاعات رانندگان پرخطر، ارسال پیامک هشدار ، توقیف وسیله نقلیه و ضبط گواهینامه،  پايش سلامت و برگزاری دوره آموزشی - توجیهی برای این رانندگان،از جمله مواردی است که در شیوه نامه مذکور مورد نظر و توجه قرار گرفته است. 

این مسئول اظهار داشت: بر اساس شیوه نامه مربوط، راننده‌ پرخطر به راننده ای اطلاق می‌شود که حداکثر طی سه ماه مرتکب بیش از دو تخلف خطرناک رانندگی شده باشد، خلافی وسیله نقلیه بیش از سی میلیون ریال بوده و یا طی شش ماه در یک فقره تصادف فوتی یا جرحی، مقصر حادثه باشد. 

وی افزود: بر اساس این تعریف، ۳۱ خودرو که رانندگان آن ها طی ماه‌های مهر تا آذر امسال مرتکب بیشترین تعداد تخلف خطرناک رانندگی در شهر قزوین شده بودند، شناسایی و با دستور مقام قضایی، وسیله نقلیه آن ها توقيف شد.

عرشیان از برگزاری اولین کارگاه آموزشی-توجیهی برای رانندگان خودروهای توقیفی مذکور در ۱۵ بهمن سال جاری خبر داد و گفت : این رانندگان با شرکت در این کارگاه، نسبت به پیامدهای رفتارهای خطرناک رانندگی خود آگاه شدند و معتقد بودند که اجرای طرح شناسایی و اصلاح رفتار رانندگان پرخطر تا حد زیادی می تواند در برقراری نظم و امنیت عمومی و پیشگیری از حوادث تلخ رانندگی موثر باشد.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط