5/8/2024

عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین:

سهم ناوگان حمل و نقل عمومی در سفرهای درون‌شهری 50 درصد است

با تصویب شورای شهر قزوین طرح عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت:سهم ناوگان حمل و نقل عمومی در سفرهای درون‌شهری 50 درصد است .

به گزارش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ اسماعیل عرشیان افزود: شورای شهر قزوین طرح نوسازی ناوگان تاکسی به صورت کلید به کلید را دنبال می‌کنیم که اولویت با تاکسی‌های فرسوده و خودروهای مدل زیر سال ۱۳۸۵ است که ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

عرشیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر سهم ناوگان حمل و نقل عمومی در سفرهای درون‌شهری 50 درصد است که سهم قابل توجهی است به طوری که از یک میلیون و 500 هزار سفر در روز، 50 درصد آن با حمل و نقل عمومی انجام می‌شود که باید توجه ویژه‌ای به این بخش شود.

وی بیان کرد: با حمایت های شهردار و شورای اسلامی شهر قزوین، با تخصیص بودجه لازم و با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان ناوگان حمل و نقل عمومی شهر را نوسازی و به شبکه اضافه می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: 70 دستگاه تاکسی «سورن پلاس» با اولویت نوسازی تاکسی‌های پیکان و مدل‌های فرسوده، اجرایی گردید.

عرشیان گفت: با تصویب شورای شهر قزوین طرح نوسازی ناوگان تاکسی به صورت کلید به کلید را دنبال می‌کنیم که اولویت با تاکسی‌های فرسوده و خودروهای مدل زیر سال 1385 است که 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح پس از تامین اعتبار و با تعاملی که با بانک‌های مربوطه خواهیم داشت به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت خواهد شد که پس از نهایی شدن نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرتشان کرد: همزمان با این طرح‌ها نیز دو اتفاق خوب در اتوبوس‌رانی انجام شد که یکی تعیین تکلیف اتوبوس‌های فاقد سند بود که سالیان طولانی رانندگان خواستار این اقدام بودند.

این مسئول در پایان افزود: بحث دیگر هم، تعیین تکلیف اتوبوس‌های اسکانیا و شهاب بود که بیش از هفت سال بلاتکلیف مانده بود که با اعتبار 50 میلیارد تومان تعیین تکلیف شد که رانندگان و بهره‌برداران به خواسته به حق خود دست یافتند.

related images