4/20/2024

در راستای رفع ترافیک،

کارگروه تخصصی تامین پارکینگ طبقانی شهرداری قزوین تشکیل شد

با توجه به تاکید اعضای محترم شورای اسلامی شهر در تصویب بودجه ۱۴۰۳ مبنی بر لزوم جانمایی، تملک، احداث پارکینگ طبقاتی ، اولین جلسه کارگروه تخصصی تامین پارکینگ طبقانی شهرداری قزوین تشکیل جلسه داد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، این جلسه که با حضور مهدی خانی، رییس کمیسیون عمران و امور زیر بنایی شورای اسلامی شهر قزوین، معاون حمل و نقل و ترافیک، مدیران مناطق شهرداری قزوین،کارشناسان و مدیران حوزه معاونت شهرسازی و معماری و ترافیک تشکیل گردید، تامین کسری پارکینگ های هسته مرکزی شهر و رفع گره های ترافیکی در دستور کار جدی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، مقرر گردید بر اساس طرح تفصیلی و کاربری حمل و نقلی، زمین های بزرگ مقیاس در چهار منطقه شهر قزوین احصا و به این کارگروه جهت تصمیم گیری و اقدام موثرمعرفی شود.

این گزارش می افزاید؛ در این نشست تخصصی موانع و چالش های پیش روی مدیریت شهری در تامین  پارکینگ در هسته مرکزی شهر، بررسی شد همچنین موقعیت پارکینگ ها و موضوع الویت آن بر اساس تقاضای هر منطقه، ایجاد زیر ساخت های لازم، پیگیری پارکینگ های احداث شده بلاتکلیف و رها شده و سایر موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

همچنین،  تهیه لیست و پیشنهاد پارکینگ های مورد نیاز سطح شهر در مناطق ۴ گانه جهت رفع گره ترافیکی ، به همراه تصویر و نام منطقه در دستور کار قرار گرفت.

 گفتنی است؛ مدیریت شهری با دو رویکرد مرکزیت شهر و رفع گره ترافیکی در خیابان عبید زاکانی قزوین با ظرفیت حدود ۲۸۰ فضای پارک، محور نادری، خیام، فردوسی، بوعلی، سعدی، شهید انصاری، و .. جهت احداث پارکینگ در کمیسیون ترافیک و امور زیر بنایی شورای اسلامی شهر قزوین طی جلسات تخصصی تصمیم گیری خواهد کرد.

related images