یکشنبه ۱۳۹۵/۰۹/۰۷

ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين:

ناوگان حمل و نقل عمومي شهر قزوين روزانه بيش از 220 هزار نفر را جابجا مي‌کند

وهاب ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: بر اساس آمارها ناوگان حمل و نقل عمومي شهر قزوين اعم از اتوبوس و تاکسي روزانه بيش از 220 هزار نفر را جابجا مي‌کند.

به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين؛ وهاب ميزاني افزود: خدمات رساني در حوزه حمل و نقل از طريق حمل و نقل عمومي يکي از مهمترين مأموريت هاي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين است.

وي عنوان کرد:  در اين راستا سازمان هاي تاکسيراني و اتوبوسراني شهرداري قزوين با بهره گيري از کادري مجرب سعي دارد، بهترين خدمات را به شهروندان ارائه دهد.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين تصريح کرد: بر اساس آمارها وسايل حمل و نقل عمومي شهر قزوين اعم از اتوبوس و تاکسي روزانه بيش از 220 هزار نفر را جابجا مي کند.

به گفته ميزاني از اين تعداد مسافر 150 هزار نفر توسط تاکسي ها و 85 هزار نفر نيز توسط اتوبوس ها جابجا مي شوند.

وي با اشاره به تعداد اتوبوس ها و تاکسي هايي که وظيفه جابجايي مسافران را در سطح شهر قزوين به عهده دارند، بيان کرد: در حال حاضر 3 هزار و 804 دستگاه تاکسي و 233 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومي شهر قزوين فعاليت مي کند.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با بيان اينکه به صورت ميانگين روزانه 130 هزار کيلوگرم سوخت CNG مصرف مي شود، خاطرنشان کرد: CNGسوختي پاک است و با توجه به اينکه وسايل حمل و نقل عمومي از اين نوع سوخت استفاده مي کنند اين امر در کاهش آلودگي هوا اثرگذار است.

ميزاني اظهار کرد: عملکرد مناسب سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين در مصرف سوخت و صرفه‌جويي در اين مورد موجب شد که مصرف سوخت از 300 ليتر به 100 ليتر کاهش يابد.

وي با اشاره به کاهش آلايندگي سوخت يورو4 که در حال حاضر در اتوبوس‌ها مورد استفاده قرار مي گيرد، عنوان کرد: سوخت يورو 4 با 20 ppm  آلايندگي در حد استاندارد جهاني دارد بنابراين با مصرف اين سوخت ميزان آلايندگي کاهش چشمگيري يافته است.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين سوختي که تا کنون در اتوبوس‌هاي سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين  مورد استقاده قرار مي گرفت داراي 7000 ppm آلايندگي بود.

ميزاني يادآور شد: اميدواريم شهروندان با استفاده بيشتر از وسايل حمل و نقل عمومي و کاهش استفاده از وسايل نقليه شخصي در ترددهاي درون شهري با ما همکاري لازم را داشته باشند تا از هوايي پاک بهره مند باشيم.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط