پنجشنبه ۱۳۹۱/۰۶/۰۲

همداني، معاون شهردار قزوين:

در برنامه طرح جامع؛ طرح محدوديت ترافيك براي خودروهاي شخصي اجرا مي شود

در طرح مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيک مجموعه شهري قزوين، احداث معبر شرياني درجه يک از ميدان مينودر به بلوار معلم پيش بيني شده است.

 

سيد مهدي يدي همداني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: مشاور طرح مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيک مجموعه شهري قزوين با حضور در صحن علني شورا به ارايه تحليل ها و نتايج مطالعات براي افق هاي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت پرداخت و در ادامه به احداث رينگ هاي بزرگراهي شبکه معابر، تقاطع هاي غير همسطح، خطوط حمل و نقل همگاني انبوه شامل BRT و خطوط ريلي سبک نيز اشاره نمود.
همداني با اشاره به طرح احداث معبر شرياني درجه يک از ميدان مينودر و در ورودي شهر قزوين به بلوار معلم عنوان کرد: اين معبر، بخش شمالي رينگ بزرگراهي در نظر گرفته شده براي شهر قزوين را تشکيل مي دهد.
وي با بيان اين که شبکه بزرگراهي ديگري در شرق و غرب قزوين نيز پيش بيني شده است، اظهار کرد: شهروندان براي عزيمت از شمال به جنوب، غرب به شرق و بالعکس به جاي عبور از هسته مرکزي شهر مي توانند از اين شبکه بزرگراهي استفاده کنند.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با اشاره به ديگر طرح هاي پيشنهادي در اين مطالعات گفت: براي جلوگيري از تخريب باغات، تعريض محور نسيم شمال به صورت حداقلي صورت مي گيرد و به جاي آن در غرب شهر قزوين مطابق با طرح تفصيلي قبلي، بلواري 55 متري از ميدان دفاع مقدس تا جاده رشت در تقاطع ميدان شيشه چي پيش بيني شده است.
همداني در ادامه افزود: اين بلوار در ضلع شمالي جاده رشت به بلوار باهنر در تقاطع خيابان فلسطين متصل مي شود.
وي با اشاره به احداث شبکه حمل و نقل عمومي در شهر قزوين عنوان کرد: با توجه به موقعيت جغرافيايي شهر قزوين در مجموعه شهري و نيز ارتباط شهرهاي اطراف با اين شهر، تعدادي خط حمل و نقل همگاني انبوه از اين شهر ها به قزوين متصل مي شود و امتداد اين خطوط در داخل شهر پيش بيني شده است.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين ايجاد طرح محدوديت ترافيک براي خوردو هاي شخصي را از ديگر برنامه هاي ميان مدت مطالعات جامع اعلام کرد و گفت: در مجموع برنامه ريزي هاي صورت گرفته تا سال 1410 بايد 44 تقاطع غير همسطح نيز در شهر قزوين به بهره برداري برسد.
در پايان اين جلسه اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين به بيان نقطه نظرات خود در خصوص مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيک پرداختند.

 

تصاویر مرتبط