پنجشنبه ۱۳۹۶/۰۷/۰۶

ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين تشريح کرد؛

تشريح نکات ترافيکي براي حضور در مراسمات عزاداري

وهاب ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين نکات ترافيکي براي حضور شهروندان در مراسمات عزاداري را تشريح کرد.

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين؛ وهاب ميزاني با عرض تسليت به مناسبت فرا رسيدن ايام ماه محرم و آرزوي قبولي عزاداري هاي شهروندان افزود: با توجه به فرارسيدن دهه اول محرم و افزايش تردد در معابر شهر به دليل حضور در مراسم‌هاي عزاداري تدابير ويژه ترافيکي براي اين ايام به ويژه تاسوعا و عاشوراي حسيني انديشيده شده است.

 

وي عنوان کرد: به دليل خروج دسته هاي عزاداري در ساعات شامگاهي، آوردن خودرو هاي شخصي باعث ايجاد گره ترافيکي مي گردد که اين امر موجب  بي نظمي در معابر شده و  همچنين اتلاف زمان رانندگان را به همراه دارد.  

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين تصريح کرد: همچنين در اين ايام به دليل حضور عزاداران حسيني در معابر شهر، خيابان‌ها مسدود مي‌شود بنابراين از رانندگان تقاضا مي‌شود در صورت ضرورت استفاده از وسايل حمل و نقل شخصي، صبر و شکيبايي بيشتري هنگام رانندگي در اين ايام داشته باشند تا مشکلي رخ ندهد.

ميزاني خاطرنشان کرد: با توجه به ورود عزاداران به معابر شهر به منظور جلوگيري از بروز تصادفات بين عابران پياده و خودروها، رانندگان بايد باسرعت مطمئنه در معابر حرکت کنند.

وي با اشاره به برخي از نکاتي که عزادارن بايد در اين شب‌ها رعايت کنند، اظهار کرد: با توجه به اينکه اغلب عزاداران لباس مشکي مي پوشند، لازم است به هنگام عبور از عرض معابر احتياط بيشتري داشته باشند.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با تأکيد بر خانواده‌ها نسبت به مراقبت از فرزندان خود در مراسم هاي عزاداري گفت: خانواده هاي عزيز دقت داشته باشند در مراسم هاي عزاداري بيش از پيش مراقب فرزندان خردسال خود بوده و از ورود ناگهاني آن‌ها به  سواره رو، جلوگيري کنند.

ميزاني يادآور شد: تمام تلاش ما براين است که با نظم دهي مناسب خودروها و عابران پياده در معابر، بستر لازم را براي برگزاري هرچه باشکوه تر مراسم عزاداري اباعبدالله الحسين(ع) فراهم کنيم.

پايان پيام