دوشنبه ۱۳۹۶/۱۱/۳۰

ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين خبر داد؛

برخورد قانوني با مزاحمت‌هاي شغلي براي بهبود وضعيت ترافيک معابر شهر قزوين

وهاب ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين از برخورد قانوني با مشاغلي که مشکلات زيادي براي وضعيت ترافيکي شهر ايجاد مي‌کنند، خبر داد.

به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين؛ وهاب ميزاني درباره مزاحمت‌هاي شغلي که براي وضعيت ترافيک معابر ايجاد مي‌شود، افزود: برخي از مشاغل مانند بستني فروشي ها و فست فودها به دليل عدم ساماندهي مراجعه کنندگان خود، مشکلات زيادي براي وضعيت ترافيکي شهر ايجاد مي‌کنند.

ميزاني بيان کرد: عدم ساماندهي خودروهايي که به منظور خريد از اين مراکز و بهره مندي از خدمات آن‌ها در حاشيه خيابان پارک مي کنند و حتي برخي از آن‌ها پارک دوبل انجام مي دهند، موجب مي شود که شاهد گره ترافيکي در معبر باشيم و آرامش ساير شهروندان سلب شود.

وي تصريح کرد: شهروندان بايد دقت داشته باشند که يکي از مهمترين دلايل بهم خوردن نظم خيابان ها و اتلاف وقت رانندگان همين پارک‌هاي دوبل است که به دلايل مختلف در معابر پر تردد انجام مي دهند.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: پارک جلوي مراکزي مانند بستني فروشي ها و فست فودها به ويژه پارک دوبل جلوي اين مراکز به يک معضل فرهنگي تبديل شده و بايد با آگاهي بخشي هرچه بيشتر به شهروندان سعي کنيم با همکاري آنان اين معظل را برطرف کنيم.

ميزاني بيان کرد: اثرات منفي پارک دوبل به ويژه در معابري که عرض کمي دارند بسيار بيشتر از ساير معابر است که اين امر بي شک نه تنها مسير تردد را مختل مي کند بلکه افزايش بار ترافيکي را نيز به همراه دارد.

وي اظهار کرد: افزايش ترافيک شهري نه تنها رفاه حال و آرامش شهروندان را خدشه دار مي کند بلکه فعاليت هاي شهري را دچار مشکلات زيادي مي کند.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين خاطرنشان کرد: در بازديدهاي مختلف مراکزي که به دليل عدم رعايت قوانين هنگام خدمات رساني به مشتريان خود براي ساير شهروندان مزاحمت ايجاد مي کنند، شناسايي شده و هشدارهاي لازم به صاحبان اين مشاغل داده مي شود تا هر چه سريعتر نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

ميزاني افزود:  پس از ارائه تذکرات لازم به صاحبان اين مشاغل، طبق بند 20 ماده 55 قانون شهرداري ها پرونده آن‌ها در کميسيون هيأت تشخيص مزاحمت هاي شغلي بررسي و پس از چند بار تذکر براي ساماندهي وضعيت موجود، اگر اقدامي از سوي صاحبان اين مشاغل صورت نگيرد رأي پلمپ مغازه صادر و اجرا مي شود.

وي اضافه کرد: تاکنون 73 مورد اخطارهاي صنفي در اين زمينه داشتيم که 10 مورد از آن ها نياز به پيگيري مجدد داشته و در اخطارهاي شماره  يک و 2، 19 مورد نيروي انساني جلوي مغازه مستقر کردند.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين  ادامه داد: کسبه اي که مراجعه کنندگان زيادي دارند و اين مراجعات موجب بي نظمي يا ترافيک در معبر مي شود در ساعات شلوغي مغازه بايد يک نيروي انساني براي نظم دهي به وضعيت پارک خودروهاي مشتريان در جلوي در مغازه مستقر کنند.

ميزاني عنوان کرد: اين نيروي انساني که جلوي درب مغازه ها مستقر شده اند هنگام پارک خودرو مشتريان سعي مي کنند نظارت کافي بر پارک خودرو داشته باشند و ساماندهي لازم را ايجاد کنند تا مشکلي در جريان ترافيک معبر ايجاد نشود.

به گفته وي از 73 مورد اخطار صنفي که داده شده فقط 3 مورد از آنها پلمپ شده است.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين به شهروندان توصيه کرد: افرادي که براي استفاده از خدمات فست فودها، بستني فروشي ها و مراکزي از اين قبيل با خودروي شخصي وارد خيابان مي شوند بهتر است به منظور جلوگيري از مزاحمت براي ساير شهروندان قبل از مراجعه به اين مراکز خودروي خود را در پارکينگ قرار دهند.

ميزاني يادآور شد: همچنين با تمرکز اين مراکز در قسمت هاي مشخصي از شهر مي توان تا حدي از بار ترافيکي معابر کاست.

پايان پيام