چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۸/۲۴

ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين:

ايستگاه‌هاي خطوط سامانه اتوبوس‌هاي تندرو در مرحله نصب است

وهاب ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: احداث مسير سامانه اتوبوس‌هاي تندرو (BRT) براي اولين بار در شهر قزوين در مرحله نصب ايستگاه‌هاي اتوبوس‌هاي تندرو است.

به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين؛ وهاب ميزاني با بيان اينکه براي نخستين بار مسير سامانه اتوبوس‌هاي تندروBRT) ) در شهر قزوين راه‌اندازي مي‌شود، بنابراين در گام نخست بايد زيرساخت‌هاي لازم براي اجراي اين طرح آماده مي‌شد، گفت: در اين راستا تعداد 9 ايستگاه در طول مسير سامانه اتوبوس‌هاي تندروBRT) ) پيش بيني شده است که تاکنون 6 ايستگاه ساخته شده است.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با بيان اينکه ايستگاه‌هاي ساخته شده در حال جاگذاري است، بيان کرد: براي احداث و راه‌اندازي سامانه اتوبوس‌هاي تندرو 10ميليارد تومان اعتبار هزينه خواهد شد که پيش‌بيني مي‌شود در چند ماه آينده شهروندان بتوانند از اتوبوس‌هاي تندرو بهره‌برداري کنند.

وي با اشاره به اتوبوس‌هاي خريداري شده براي خط سامانه اتوبوس‌هاي تندرو بيان کرد: 10 دستگاه اتوبوس که هر دستگاه به مبلغ 730 ميليون تومان خريداري شده است در اين خط فعاليت خواهند کرد.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با بيان مشخصات اتوبوس‌هاي خريداري شده خاطرنشان کرد: طول هر اتوبوس 15متر و عرض آن 1/89 و به صورت فول آبشن داراي رمپ عبور معلولين است.

ميزاني اظهار کرد: مبدا خط سامانه اتوبوس‌هاي تندرو ميدان سرداران و مقصد آن دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) است که پيش بيني شده فاصله بين  ايستگاه‌ها 200  تا  400 متر باشد.

وي گفت: از جمله ايستگاه‌هاي اين سامانه در مقابل استانداري، مدني نوروزيان، بلوار پرستار مقابل خيابان سونا، تقاطع کانال نوروزيان –مطهري و خوابگاه دانشجويي قرار دارد.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با اشاره به برخي از مزاياي خطوط سامانه اتوبوس‌هاي تندرو  عنوان کرد:کم شدن زمان انتظار در ايستگاه‌ها که موجب افزايش رضايتمندي شهروندان مي شود، ايمني و امنيت مسافران به دليل طراحي خاص اتوبوس ها وسهولت استفاده معلولان جسمي-حرکتي از جمله مزاياي اين اتوبوس‌هاست.

ميزاني گفت: امکان بهره‌برداري از ساختارهاي موجود، اطلاع‌رساني دقيق به مسافران در ايستگاه‌ها و اتوبوس، هزينه کمتر خطوط سامانه اتوبوس‌هاي تندرو نسبت به خطوط حمل و نقل ريلي و وجود يک مرکز کنترل واحد براي افزايش بهره وري از ديگر مزاياي اين طرح به شمار مي رود.

وي يادآور شد: همچنين کاهش ترافيک، تسريع در عبور و مرور، کاهش زمان سفر و کاهش آلودگي هوا هم جزو مزاياي طرح سامانه اتوبوس‌هاي تندرو است .

 

پايان پيام