سه‌شنبه ۱۳۹۶/۰۹/۲۸

حسن زاده، سرپرست ايراني گروه NBP:

توسعه دوچرخه سواري نيازمند فرهنگسازي، ايجاد زيرساخت ها و هماهنگي هاي سازماني است

مهدي حسن زاده، سرپرست ايراني گروه NBP گفت: توسعه دوچرخه سواري نيازمند فرهنگسازي، ايجاد زيرساخت ها و هماهنگي هاي سازماني است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ حسن زاده در کارگروه تخصصي مديريتي توسعه دوچرخه سواري در قزوين افزود: برگزاري اين کارگروه مي تواند به عنوان نقطه عطفي براي تصميم گيري بهتر در خصوص زندگي و آينده شهروندان مطرح شود.

وي با اشاره به اينکه قزوين گام هاي مطلوبي را در زمينه توسعه دوچرخه سواري برداشته است، اظهار کرد: در شهر قزوين ظرفيت هاي خوبي وجود دارد و بايد براي توسعه دوچرخه سواري حمايت و پشتيباني هاي لازم صورت گيرد.

سرپرست ايراني گروه NBP با بيان اينکه با توسعه دوچرخه سواري و احداث زيرساخت هاي لازم مي توان شهرهاي دوستدار دوچرخه ايجاد کرد، عنوان کرد: در سال هاي گذشته هزينه هاي بسيار زيادي صرف درمان بيماري هاي ناشي از کم تحرکي شده است و اين موضوع نشان مي دهد بايد به سمت تحرک پيش رويم.

حسن زاده با اشاره به اينکه سفارت ايران در هلند با رايزني هاي صورت گرفته تصميم به بهره مندي از تجربيات کشور هلند در زمينه توسعه دوچرخه سواري گرفت، گفت: در همين راستا گروه NBP شکل گرفت و با حمايت سفارت ايران در هلند و سفارت هلند در ايران مقرر شد تا برنامه هاي توسعه دوچرخه سواري در شهرهاي مشهد، تهران، کرج، يزد و قزوين به اجرا درآيد.

وي وجود برنامه منسجم و هدفمند را براي افزايش استفاده کنندگان از دوچرخه مهم برشمرد و تصريح کرد: توسعه دوچرخه سواري نيازمند وجود نرم افزار، سخت افزار و سازمان افزار مناسب است که نرم افزار شامل فرهنگسازي و اجراي برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي متناسب با ويژگي هاي خاص هر شهر، سخت افزار شامل زيرساخت ها و مسيرهاي دوچرخه و سازمان افزار شامل هماهنگي هاي سازماني و حمايت از دوچرخه سواران از لحاظ قانوني است.

سرپرست ايراني گروه NBP افزود: 20 شهر توسط اين گروه در زمينه هاي حمايت مديريت شهري، توپوگرافي، جمعيت و ... مورد بررسي قرار گرفت و در نهايت 5 شهر انتخاب شد تا با حمايت و پشتيباني از اين شهرها، دوچرخه سواري حمل و نقلي را ترويج داد.

حسن زاده در پايان خاطرنشان کرد: قزوين مي تواند به عنوان پايلوت در اجراي برنامه هاي توسعه دوچرخه سواري در نظر گرفته شود و با توجه به بازديد صورت گرفته از شهر و وجود ظرفيت ها و زيرساخت هاي موجود، اين شهر مورد توجه دکتر درک دياگر، سرپرست هلندي گروه NBP و مدير پروژه هاي توسعه دوچرخه سواري قرار گرفته است.

پايان پيام