سه‌شنبه ۱۳۹۶/۰۹/۲۸

خطيبي، نماينده انجمن دوستداران دوچرخه شهر قزوين:

زيرساخت‌هاي دوچرخه‌سواري قزوين با سرعت خوبي در حال توسعه است

مهدي خطيبي، نماينده انجمن دوستداران دوچرخه شهر قزوين گفت: زيرساخت‌هاي دوچرخه‌سواري در شهر قزوين با سرعت خوبي در حال توسعه مي باشد و اين مهم بسيار ارزشمند است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ مهدي خطيبي با بيان اينکه زيرساخت‌هاي دوچرخه سواري در شهر قزوين نسبت به گذشته 2 برابر افزايش يافته است، افزود: ترويج فرهنگ دوچرخه سواري از موضوعات مهمي است که در شهر قزوين در حال افزايش است.

وي با اشاره به اينکه در سال گذشته و امسال تورهاي دوچرخه سواري در بافت تاريخي قزوين برگزار شده است، بيان کرد: در سال گذشته اين انجمن توانست اولين همايش ملي چشم انداز حمل و نقل پاک با محوريت دوچرخه در شهر برگزار کند.

خطيبي اظهار کرد: اين انجمن توانست در 3 سال گذشته 50درصد از افرادي که دوچرخه داشتند ولي استفاده نمي‌کردند را تشويق کند تا اين افراد از دوچرخه استفاده کنند.

نماينده انجمن دوستداران دوچرخه شهر قزوين افزود: احداث مسير سلامت براي دوچرخه سواري از اقدامات شاخصي در شهر قزوين بود که اکنون مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.

خطيبي بيان کرد: بايد بودجه بيشتري براي حمل و نقل پاک اختصاص يابد و مطمئن باشيد هزينه کردن براي احداث پل ها و جاده ها باعث خواهد شد مشکلات حمل و نقل پاک افزايش يابد.

وي با تاکيد بر اينکه بايد شرايط استفاده از خودرو در شهرها سخت‌تر شود، گفت: بايد براي حمايت از دوچرخه سواران قوانين بيشتري از سوي پليس اعمال شود.

خطيبي گفت: اين آمادگي وجود دارد تا شهر قزوين اولين شهري باشد که طرح جامع دوچرخه سواري آن تهيه شده است.