چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۲۹

ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين:

همکاري تمام دستکاه‌ها براي حل مشکلات ترافيکي قزوين ضروري است

وهاب ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: همکاري تمام دستکاه‌ها براي حل مشکلات ترافيکي قزوين ضروري است.

به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين؛ وهاب ميزاني در نخستين کنفرانس" حمل و نقل، دستاوردهاي اخير در مهندسي و برنامه ريزي"  افزودامروزه دولت ها و شهرداري ها در سراسر جهان تقريبا بودجه اصلي خود را براي تسهيلات حمل و نقلي اختصاص مي دهند.

وي اضافه کرد:بخش قابل توجهي از بودجه شهرداري ها براي ساخت و ساز پل ها، تونل ها، تقاطع هاي غيرهمسطح  و همچنين ايجاد راه هايي براي سيستم هاي حمل و نقل عمومي مانند تراموا و مترو هزينه مي کنند.

 معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين عنوان کرد:در عين حال موضوع کاهش آلودگي هوا و بهينه سازي گذرها نيز مورد توجه محققان قرار گرفته است.

ميزاني تصريح کرد:بسياري از محققان و کارشناسان تلاش هاي متمرکزي براي ايجاد برنامه هاي جامع شهري، اجتماعي، فرهنگي و بهداشتي براي ايجاد تحکيم و آرامش شهرها دارند .

وي با بيان اينکه شهروندان زمان زيادي را در ترافيک تلف مي کنند، گفت:آمار نشان مي دهد تقريبا هر شخص ? سال از عمر خود را در ترافيک تلف مي کند.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با اشاره به چالش هاي مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيک خاطرنشان کرد:تعدد مراکز تصميم گيري در حوزه حمل و نقل و ترافيک، فاصله زياد بين شعار و عمل  در حمايت از حمل و نقل عمومي و حمل و نقل پاک، وجود فاصله ميان مراکز دانشگاهي و حوزه هاي اجرايي، بومي نبودن آيين نامه ها و نرم افزارهاي تخصصي، عدم وجود برخي از آيين نامه هاي اجرايي و عدم به روز رساني آيين نامه هاي موجود از مهمترين چالش هاي پيش روي حوزه حمل و نقل است.

ميزاني اظهار کرد: توسعه پايدار در شهرهاي مدرن آينده، رشد جمعيت و افزايش شهرنشيني، افزايش سرانه خودرو در کشور، افزايش تعداد خودروهاي شخصي و عدم تناسب زيرساخت ها با وضعيت جديد ترافيک از ديگر چالش هايي است که اين حوزه با آنها درگير است.

وي عنوان کرد:کمبود دانش در مديريت حمل و نقل شهري، فرهنگ ضعيف در رفتارهاي ترافيکي و رانندگي هم از جمله مسايلي است که باعث به وجود آمدن  شهرهاي پرجمعيت با محيط هاي آلوده مي شود.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين تصريح کرد: شهرهاي پرجمعيت با محيط هاي آلوده هم بيماري هاي زيادي از جمله افسردگي و استرس را براي شهروندان به همراه دارد.

 ميزاني با اشاره به برخي از راهکارهاي حل مشکلات ترافيکي بيان کرد:اعمال دانش روز دنيا، تحقيق و مطالعه قبل از اجراي پروژه هاي ترافيکي، تهيه طرح هاي جامع ترافيک، همکاري تمام دستگاه هاي شهري براي رسيدن به هدف و  مديريت هوشمند ترافيک از جمله راهکارهاي عملي براي رفع معضلات ترافيکي به شمار مي رود.

وي يادآور شد: همراهي تمام دستگاه ها و ارگان هاي اجرايي در عملياتي کردن پروژه هاي ترافيکي، مشارکت ستادهاي فرهنگي در مسايل مربوط به فرهنگ ترافيک و تصادفات از ديگر راه حل هاي پيشنهادي براي حل معضلات ترافيکي است.

پايان پيام