یکشنبه ۱۳۹۶/۱۱/۰۸

ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين:

بارش برف ويخ زدگي معابر موجب افزايش تراکم ترافيک مي شود

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: بارش برف ويخ زدگي معابر موجب کاهش سرعت ترددو افزايش تراکم ترافيک مي شود.

به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، وهاب ميزاني افزود:همزمان با فرارسيدن فصل سرد سال و بارش برف و باران در حوزه حمل و نقل علاوه بر مسولان امر، شهروندان هم بايد همکاري لازم را داشته باشند.

وي عنوان کرد:يکي از مواردي که شهروندان در شرايط نامساعد جوي بايد مدنظر قرار دهند، استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي در ترددهاي درون شهري است.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين تصريح کرد:استفاده از وسايل حمل و نقل درون شهري در شرايط نامساعد جوي به ويژه روزهاي برفي و يخبندان  سرعت تردد را کم کرده و حجم بار ترافيکي معابر را به ميزان قابل توجهي افزايش مي دهد.

ميزاني خاطرنشان کرد:همچنين رعايت اين نکته توسط شهروندان، تأثير بسزايي در کاهش آمار تصادفات درون شهري ايفا مي کند.

وي گفت:در صورت ضرورت استفاده از خودروي شخصي توسط شهروندان انتظار مي رود خودروهاي خود را به وسايل موردنياز مجهز کرده و آمادگي لازم براي رانندگي در برف و بارندگي را داشته باشند.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين اظهار کرد:همچنين به منظور خدمات رساني مطلوب تر به شهروندان 200 اتوبوس و 3 هزار و 800 دستگاه تاکسي اعم از گردشي، خطي و آژانسي وظيفه جابجايي مسافران درون شهري را برعهده دارند.

ميزاني يادآور شد: در راستاي کاهش آمار تصادفات درون شهري محدوده استحفاظي شهرداري و اداره کل راهداري و حمل و نقل توسط سازمان ترافيک تابلوگذاري مي شود.

 

پايان پيام