پنجشنبه ۱۳۹۷/۰۴/۱۴

میزانی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین:

یکی از راهکارهای کاهش بار ترافیکی معابر، استفاده از تراموا در حمل و نقل شهری است

میزانی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین گفت: یکی از راهکارهای کاهش بار ترافیکی معابر، استفاده از تراموا در حمل و نقل شهری است.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ میزانی افزود: افزایش روزافزون استفاده شهروندان از وسایل نقلیه شخصی و محدودیت ظرفیت معابر موجب شده است تا هر روز شاهد حجم بالایی از بار ترافیکی در خیابان های سطح شهر باشیم.
وی با بیان اینکه به منظور کنترل این ترافیک باید راهکارهایی اندیشید تا شهروندان در سفرهای درون شهری با کمترین مشکلات روبرو شوند، عنوان کرد: از جمله این راهکارها ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین تصریح کرد: البته در کنار فرهنگ سازی در این خصوص، باید زیرساخت های لازم برای شهروندان فراهم شود تا آنان به سمت استفاده از این وسایل نقلیه عمومی ترغیب شوند.

میزانی با اشاره به اینکه احداث مسیرهای دوچرخه در معابر مختلف شهر و ایمن سازی آن‌ها در دستور کار این معاونت قرار داشته است، گفت: در راستای توسعه زیرساخت ها همچنین ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تا جایی که مقدور بود، تجهیز شده است تا شاهد افزایش استفاده از این ناوگان باشیم.
وی یکی از راهکارهای کاهش بار ترافیکی معابر را استفاده از تراموا در حمل و نقل درون شهری برشمرد و افزود: افزایش سرعت در جابجایی مسافران درون شهری ضمن کاهش بار ترافیکی معابر، کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت، موجب افزایش رضایت مندی شهروندان نیز خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین بیان کرد: به این منظور اقدامات لازم برای راه اندازی تراموا در شهر قزوین در حال انجام بوده و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، مبدأ تراموا در میدان مینودر و مقصد آن پایانه نسیم شمال در نظر گرفته شده است.
به گفته وی هدف از اجرای این پروژه در نظر داشتن اهداف کلان ترافیکی، اجتماعی  و توسعه حمل و نقل پاک و سریع است.

میزانی با بیان اینکه با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و توافقات انجام شده، این پروژه با اعتبار حدود 500 میلیارد تومان و با مشارکت شرکت بین المللی نورینکو اجرایی می شود، اظهار کرد: به این منظور در مراسمی با حضور استاندار، معاونان وی، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران استانی و شهری و مدیران شرکت بین المللی نورینکو، تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و شرکت نورینکو از کشور چین برای ساخت تراموا در شهر قزوین در دفتر استاندار امضا شد.

تصاویر مرتبط