یکشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۱۵

میزانی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین:

استفاده از پنل خورشیدی در تقاطع های شهر صرفه اقتصادی ندارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: استفاده از پنل خورشیدی در تقاطع های شهر صرفه اقتصادی ندارد بنابراین نیاز نیست که در تمام تقاطع های شهر این پروژه اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ وهاب میزانی افزود: در سال های اخیر استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان انرژی پاک برای تأمین برق رواج بیشتری پیدا کرده است که ترویج این روش قطع به یقین در جلوگیری از اتمام سوخت های فسیلی نقش کلیدی ایفا می کند.

وی با اشاره به استفاده از این تکنولوژی در چراغ های راهنمایی سطح شهر عنوان کرد: استفاده از انرژی خورشیدی برای تأمین برق مورد نیاز چراغ های راهنمایی سطح شهر قزوین آزمایش شده و مشکل خاصی در اجرای این پروژه وجود نداشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: از این سیستم تأمین انرژی می توان در مواقع بحرانی و قطعی برق برای کنترل ترافیک عبوری از تقاطع ها استفاده کرد اما نکته مهم در این پروژه این است که چنین پروژه ای به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.

میزانی گفت: با توجه این که استفاده از سولار خورشیدی به منظور تأمین برق مورد نیاز چراغ های راهنمایی تقاطع های سطح شهر توجیه اقتصادی ندارد، اجرای این پروژه به عنوان کار پایدار و استفاده از آن برای تمام چراغ های راهنمایی تقاطع های سطح شهر قابل قبول نیست.

وی یادآور شد: بنابراین نیاز نیست که اجرای پروژه مذکور در تمام تقاطع های سطح شهر اجرا شود و در مواقع اضطراری با همکاری پلیس راهور می توان ترافیک عبوری از تقاطع ها را کنترل کرده و از بروز مشکلات ترافیکی جلوگیری کرد.

پایان پیام

تصاویر مرتبط