پنجشنبه ۱۳۹۷/۰۸/۱۰

میزانی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین:

سالانه حداقل 10 کیلومتر مسیر دوچرخه باید در معابر شهر احداث شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته هر ساله حداقل 10 کیلومتر مسیر دوچرخه بایددر معابر سطح شهر احداث شود تا در افق مشخص شده تمام معابر شهر از مسیر دوچرخه برخوردار باشد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ وهاب میزانی افزود: احداث مسیرهای دوچرخه بر اساس طرح جامع ترافیک شهر قزوین با جدیت پیگیری می شود تا زیرساخت لازم برای استفاده شهروندان علاقمند به دوچرخه در تمام معابر شهر فراهم شود.

وی عنوان کرد:  مجموعه مدیریت شهری با فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز در زمینه استفاده از دوچرخه می تواند گام بلندی در افزایش استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری و به تبع آن کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و بار ترافیکی معابر بردارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد:  در این راستا با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته هر ساله حداقل 10 کیلومتر مسیر دوچرخه بایددر معابر سطح شهر احداث شود تا در افق مشخص شده تمام معابر شهر از مسیر دوچرخه برخوردار باشد.

میزانی گفت: در سال های اخیر با توجه به حرکت بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در این حوزه موفق به احداث حدود 38 کیلومتر مسیر دوچرخه تاکنون شدیم که با این اقدام در بخش قابل توجهی از معابر شهر مسیر دوچرخه احداث شده و احداث مسیر دوچرخه در سایر معابر نیز همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: امید است با این اقدامات بتوانیم قزوین را در زمینه دوچرخه سواری درون شهری در سطح کشور مطرح کرده و الگوی سایر شهرهای کشور باشیم.

پایان پیام


 

 

تصاویر مرتبط