دوشنبه ۱۳۹۷/۰۹/۲۶

دکتر صفری، شهردار قزوین:

هدف مدیریت شهری قزوین تغییر سبک زندگی شهری از خودرومحوری به زیست‌محوری است

علی صفری، شهردار قزوین در حاشیه همایش ملی حمل‌ونقل گفت: هدف مدیریت شهری قزوین تغییر سبک زندگی شهری از خودرومحوری به زیست‌محوری است.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ دکتر صفری گفت: تجربه نشان داده است که با گسترش زیرساخت‌های خودرومحور در شهر، میل به استفاده از خودروی شخصی افزایش یافته و روزبه‌روز بر تعداد خودروها و درنتیجه مشکلات شهر افزوده می‌شود.

 دکتر صفری تصریح کرد: برای رهایی از این معضل، راهکار مدیریت شهری قزوین افزایش سهم وسایل نقلیه عمومی، دوچرخه و پیاده در ترددهای درون‌شهری است.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای کاهش استفاده از خودروی شخصی افزود: برای نیل به این هدف شهرداری قزوین درصدد است مردم را به استفاده داوطلبانه از حمل‌ونقل عمومی و دوچرخه برای ترددهای درون‌شهری ترغیب کند.

 شهردار قزوین اظهار داشت: نوسازی و بازسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ارتقای سطح و کیفیت خدمات به شهروندان ازجمله مهم‌ترین اقدامات شهرداری قزوین در جهت افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی در سفرهای درون‌شهری است.

این مقام مسوول ادامه داد: در این راستا در طول یک سال گذشته ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی قزوین اضافه و بخش عمده‌ای از اتوبوس‌های فرسوده از ناوگان خارج شده است و تا پایان سال نیز اتوبوس‌های فرسوده باقیمانده از ناوگان شهری حذف خواهد شد.

وی توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و فرهنگ‌سازی برای استفاده از دوچرخه به عنوان وسيله نقلیه را از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری قزوین برشمرد و تصريح کرد: با ایجاد تغییر در نگرش مردم و مدیران می‌توان سبک زندگی شهری را تغییر و کیفیت زندگی در شهر را افزایش داد.

گفتنی است، همایش ملی حمل‌ونقل به‌مناسبت ۲۶ آذرماه، روز ملی حمل‌ونقل، باحضور  رحمانی فضلی وزیر کشور و مدیران ارشد کشوری در سالن وزارت کشور برگزار شد.

در این همایش از شهرداری قزوین به ‌عنوان شهرداری برتر کشور در زمینه‌های " توسعه حمل‌ونقل پاک" و "مدیریت و نگهداری ناوگان اتوبوسرانی و بازسازی ناوگان فرسوده" تجلیل شد.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط