پنجشنبه ۱۳۹۸/۰۹/۲۸

مراسم هفته حمل و نقل با حضور معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد

همزمان با هفته حمل و نقل، مهدی جمالی نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به همراه استاندار، شهردار، برخی اعضای شورای شهر قزوین از واحدهای حمل و نقل قزوین شامل سازمان اتوبوسرانی و مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین بازدید میدانی به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ دکتر جمالی‌نژاد با شرکت در مراسمی که به مناسبت این هفته برگزار شد بیان کرد: یکی از سیاست های ابلاغی رهبری افزایش جمعیت است، مسئله‌ای که در حال حاضر مطرح است است این است که به علت توزیع نامتوازن امکانات و خدمات شهری و روستایی، توزیع متوازن جمعیت به خوبی صورت نمی گیرد و مهاجرت به کلانشهرها باعث افزایش مشکلات این شهرها می شود.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکلات به وجود آمده مشکل آلودگی هوا و ترافیک شهری است، نکته قابل ذکر اینکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاریها و همچنین معاونت عمرانی به قدری در زمینه حمل و نقل اهمیت قائل است که دو مدیرکل مجزا در هر دو واحد قرار داده است.

معاون عمرانی وزیر کشور افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و تحریم های شدیدی که وجود دارد، ولی خوشبختانه اقدامات زیادی در بخش حمل و نقل ریلی و نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام گرفته است و ماتوانستیم در این واحدها شاهد پیشرفت های خوبی باشیم.

دکتر جمالی‌نژاد اظهار کرد: در بحث واردات نیز دچار مشکلات زیادی بودیم که خوشبختانه با تلاش و  برگزاری جلسات پی در پی تا حدودی توانستیم این مشکلات را کاهش دهیم.

وی افزود: از طرفی بعد از سهمیه بندی بنزین، براساس جلسه‌ای که با آقای جهانگیری داشتیم قرار بر این شد حدود 3 هزار میلیارد تومان به ما کمک شود تا بتوانیم تعدادی اتوبوس خریداری و تعدادی را نیز بهسازی کنیم. این 3 هزار میلیار تومان در 3 قسط هزار میلیارد تومانی پرداخت خواهد شد.

معاون عمرانی وزیر کشور در خصوص جزئیات این اتوبوس ها بیان کرد: اتوبوس های خریداری شده نیمی به استان تهران و نیمی دیگر به سایر استانها تعلق می‌گیرد. ضمن اینکه 2 هزار میلیارد نیز برای نوسازی وبهسازی و تجهیز  اتوبوس ها در نظر گرفته شده که امیدواریم با این بودجه بتوانیم  79 درصد ناوگان فرسوده اتوبوسرانی را تا حدودی بهبود ببخشیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکید کرد: استفاده از دوچرخه بسیار ارزشمند است علل خصوص در شرایط کنونی و آلودگی هوایی که شاهد آن هستیم. بنده خودم هم در اصفهان که هستم برای تردد روزانه از دوچرخه استفاده میکنم.در همین راستا از پلیس های دوچرخه‌سوار نیز تشکر ویژه دارم.

وی در پایان گفت: جای تشکر و تقدیر دارد از مدیر محترم اتوبوسرانی قزوین که خیلی فعال و پویا هستند و با انگیزه و عاشق کارشان هستند. وانصافا یکی از مدیرکلان نمونه است. تقدیر وتشکر دارم از پلیس راهور که همیشه همراه بوده نه تنها در قزوین بلکه همیشه و همه جا مارا همراهی کرده است و بابت این برنامه خوب که امروز برگزار شد هم کمال تشکر را دارم.

 میزانی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین نیز در این مراسم بیان کرد: موضوع دوچرخه از سرفصل های مهم شهرداری قزوین است که تا سال گذشته به صورت عمومی برای مردم  حائز اهمیت شده و امسال نیز با شعار از خانه تا مدرسه، با طرح تقدیر از دانش آموزانی که با دوچرخه به مدرسه می‌آیند ادامه دادیم که خوشبختانه تا کنون نتایج ارزشمندی را هم به دست آورده‌ایم.

لازم به ذکر است در این مراسم از تعدادی راننده برگزیده در حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی و همچنین یک بانوی تاکسیران و 2 پلیس راهور نمونه تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام.

 

تصاویر مرتبط