شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۰۲

با حضور مسئولان در وزارت کشور؛

تجربیات موفق قزوین در کاهش تلفات تصادفات درون‌شهری ارائه شد

با حضور جمعی از مسئولان کشوری در وزارت کشور، تجربیات موفق شهر قزوین در کاهش تلفات تصادفات درون‌شهری ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ در یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با حضور جمعی از مسئولان کشوری در وزارت کشور به ریاست مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، تجربیات موفق شهر قزوین در کاهش تلفات تصادفات درون‌شهری ارائه شد.

در این جلسه که علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، پیمان پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری، سیاوش طاهرخانی شهردار، حکمت اله داوودی رئیس شورای اسلامی شهر و شیما زرآبادی‌پور سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری به عنوان نمایندگان قزوین در آن حضور داشتند، ارائه تجربیات موفق شهرداری قزوین در زمینه کاهش تلفات تصادفات درون شهری به عنوان یک محور مورد بررسی قرار گرفت.

داوودی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه بر ضرورت برخط شدن دوربین‌های کنترل سرعت شهر قزوین و اخذ کد پلیس برای این دوربین‌ها تاکید کرد و خواستار همکاری پلیس در این زمینه شد.

طاهرخانی، شهردار قزوین نیز ضمن ارزشمند شمردن اقدامات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین در زمینه کاهش تلفات تصادفات درون‌شهری، بر تلاش شهرداری قزوین برای تبدیل شدن به پایلوت اجرای طرح TZD(استراتژی کاهش تصادفات) تاکید کرد.

زرآبادی‌پور، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین نیز در این جلسه با اشاره به انتخاب راهبرد «راه مشترک؛ مسئولیت مشترک» در این معاونت، گفت: بر این اساس معتقدیم هیچ فردی نباید در معابر شهر قزوین بمیرد یا آسیب جدی ببیند.

او همچنین به اعلام آماری از تصادفات فوتی و جرحی در شهر قزوین طی سالهای اخیر پرداخت و افزود: راه ایمن، وسیله نقلیه ایمن، کاربر  ایمن، واکنش موثر پس از تصادف و مدیریت ایمنی راه پنج رکن اصلی برنامه ایمنی شهر قزوین هستند.

زرآبادی‌پور بیان کرد: 85 درصد تقاطع‌های شهر قزوین به دوربین نظارتی و 11 درصد طول معابر شریانی آن به دوربین‌های کنترل سرعت مجهز است.

او با اشاره به هوشمند سازی بیش از 90 درصد چراغ‌های راهنمایی سطح شهر با استفاده از نرم افزار SCATS  اضافه کرد: پوشش تمامی شبکه تند راهی شهرقزوین با تابلوهای VSL  از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه کاهش تصادفات بوده؛ ضمن اینکه براساس مطالعات صورت گرفته با نصب تابلوهای نشانگر سرعت رانندگان، (YOUR SPEED ) حدود 30 درصد رعایت قانون در میان شهروندان افزایش پیدا کرده است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین همچنین ایمن‌سازی و آرام‌سازی معابر پرحادثه نظیر بلوار امام علی(ع)، بلوار شهید مطهری، بلوار آیت‌اله ابوترابی و همچنین اصلاح هندسی معابر و ایمن‌سازی مسیرهای دوچرخه را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و همچنین تلفات ناشی از آن برشمرد.

پایان پیام

تصاویر مرتبط