از سوی سرپرست معاونت؛
عملکرد نوروز 1400 معاونت ترافیک شهرداری قزوین تشریح شد
سرپرست معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری قزوین عملکرد نوروزی این معاونت را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ شیما زرآبادیپور اظهار کرد: این معاونت در بخش ستادی و نیز زیرمجموعههای آن نوروز امسال برنامههایی را در قالب ستاد نوروزی با در نظر گرفتن شرایط کرونایی اجرا کردند.
او گفت: مرکز کنترل ترافیک شهر قزوین در این مدت با دوربینهای نظارتی، کنترل سرعت، پلاکخوان و سایز تجهیزات و امکانات خود به انجام خدمات و وظایف خود پرداخت و هر یک از زیرمجموعهها نیز اقداماتی را به انجام رساندند.
فعالیت اتوبوس کتاب و گردشگری
زرآبادیپور برنامه های سازمان اتوبوسرانی را مورد توجه قرار داد و افزود: نصب بنر شعار سال مقام معظم رهبری در ناوگان فعال، آمادهسازی 10 دستگاه مینیبوس ویژه برای ارائه خدمات رایگان به گردشگران بوستان فدک و آثار تاریخی و همچنین اعزام دو دستگاه اتوبوس گردشگری در اجرای برنامههای شاد و متنوع به تمام نقاط شهر به مناسبت اعیاد شعبانیه با رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی با همکاری گروه هنری خانه شهروندی از جمله این اقدامات بود.
این مسئول اضافه کرد: اعزام اتوبوس گردشگری تماماستیکر با موضوع دهکده طبیعت در طول نوروز از ساعت 9 تا 18 از چهارراه ولیعصر(ع)، میدان جانبازان، میدان آزادی، میدان میرعماد، چهارراه 22 بهمن و میدان اول کوثر به صورت رایگان برای رفتوآمد شهروندان به دهکده طبیعت بخش دیگری از این اقدامات به شمار میرفت.
زرآبادیپور با اشاره به برگزاری برنامه اتوبوس کتاب ویژه چهارمین جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی در ناحیه شهری دانش تصریح کرد: اجرای برنامههای شاد و متنوع اتوبوسهای گردشگری و تریلر اقوام ایرانزمین در نقاط مختلف شهر با همکاری گروه هنری خانه شهروندی سازمان فرهنگی ورزشی برای نشاط نوروزی شهروندان بخش دیگری از برنامههای نوروزی سازمان اتوبوسرانی را تشکیل میداد.
پذیرش 300 خودرو در معاینه فنی
این مسئول با اشاره به اقدامات مرکز معاینه فنی خودرو شهید رجایی شهرداری بیان کرد: از یکم تا پایان روز سیزدهم فروردینماه 300 خودرو به این مرکز مراجعه کردند که 257 دستگاه در مرحله اول . 43 دستگاه خودرو در مرحله دوم پذیرفته شدند؛ ضمن اینکه 15 دستگاه از کل این تعداد تاکسی بودند.
توزیع بسته ارزاق حمایتی، نظارت و انتظامبخشی ترافیکی
زرآبادیپور در خصوص اقدامات نوروزی سازمان تاکسیرانی خاطرنشان کرد: انتظامبخشی به ایستگاهها و خطوط تاکسیرانی، رفع گرههای ترافیکی در نقاط پرتردد و هسته مرکزی شهر توسط نیروهای گشت و بازرسی این سازمان با همکاری پلیس راهور، روانسازی ترافیک و جلوگیری از پارک دوبله در میدان آزادی و خیابان پیغمبریه و دیگر نقاط پرتردد با همکاری پلیس راهور و همچنین فعالیت تاکسی اینترنتی بادسان به عنوان نخستین تاکسی اینترنتی تحت نظارت سازمان با 300 دستگاه خودرو به صورت شبانهروزی از جمله اقدامات سازمان تاکسیرانی بود.
او با اشاره به فعالیت آژانس تاکسی تلفنی 133 و کوروش تاکسی به صورت شبانهروزی، شستشوی تاکسیها با ارائه کارواش ارزانقیمت، فعالیت شبانهروزی جایگاههای سی.ان.جی و استفاده روزانه 15 هزار دستگاه خودرو از سوخت ارزان و پاک در کنار توزیع بستههای ارزاق حمایتی در بین تاکسیرانان با نرخ مصوب دولتی برای نوروز امسال به انجام رسید.
سرپرست معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری قزوین تنظیم فهرست کشیک برای تاکسیهای خطی و گردشی و کارکنان سازمان، نظافت، رنگآمیزی و گلکاری جایگاههای سی.ان.جی در کنار نصب فیکسچر تبریک سال نو در این جایگاهها، ایجاد سامانه ارتباط مردمی تاکسیرانی(سامت) برای ارتباط بهتر شهروندان با سازمان و همچنین حضور مستمر بازرسان سازمان در ایستگاهها و خطوط و سطح شهر و نظارت بر نرخ کرایه و جلوگیری از تخلفات احتمالی نیز در این ایام صورت گرفت.
اجرای عابریار و تعمیر و نوسازی ملزومات ترافیکی
زرآبادیپور با اشاره به اقدامات نوروزی سازمان حملونقل و ترافیک تصریح کرد: رنگآمیزی طولی معابر، رنگآمیزی گذرگاه عرضی عابر پیاده به میزان 450 مترمربع در سطح شهر، رنگآمیزی سرعتکاهها به میزان 800 مترمربع، شستشوی تجهیزات و ملزومات ترافیکی، شستشوی چراغهای راهنمایی در 52 تقاطع شهر و نیز نظافت و آمادهسازی پارکینگهای تحت نظارت سازمان از اقدامات نوروزی 1400 بود.
او اجرای طرح عابریار با استفاده از تنپوشهای عروسکی، حاجیفیروز و... در چهار تقاطع به مدت 20 روز و تعمیر و نوسازی قطعات و ملزومات تمام چراغهای راهنمایی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: تعمیر و نصب و نوسازی تجهیزات و ملزومات ترافیکی شامل تابلوهای ترافیکی به ارتفاع 5/1 و سه متر به تعداد 450 عدد، استوانه ایمنی به تعداد 865 عدد، گل میخ و چشمگربهای به تعداد یکهزار عدد، بشکه ایمنی به تعداد 100 عدد و... به مناسبت نوروز 1400 انجام شد.
لکهگیری و آسفالت مجتمع تعمیرگاهی و زیباسازی پایانهها
این مسئول به عملکرد نوروزی سازمان پایانهها اشاره و خاطرنشان کرد: لکهگیری و آسفالت مجتمع تعمیرگاهی و محوطه ترمینال آزادگان، گلکاری و رنگآمیزی ترافیکی ترمینال آزادگان و ترمینال غرب، رنگآمیزی جداول پایانههای سطح شهر، نصب بنر با مضامین سال نو، شعار سال و اعیاد شعبانیه در پایانههای شهر، برپایی سفره هفتسین در پایانهها و تعویض پرچمهای پایانهها از جمله این برنامهها بود.
زرآبادیپور اضافه کرد: برگزاری جلسات با انجمنهای صنفی، شرکتهای مسافربری و ادارهکل حملونقل برای هماهنگی بیشتر و ارائه خدمات مطلوبتر، برگزاری جلسه با سازمانهای ذیربط برای بهرهگیری از ظرفیت آنها، ضدعفونی ابنیه و محوطه پایانهها و ناوگان مستقر در ایام نوروز و همچنین نصب بنر به منظور رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و الزام به استفاده از ماسک بخش دیگری از برنامههای نوروزی سازمان پایانهها به شمار میرفت.
پایان پیام