شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۲۴

بازدید مدیرکل حراست استانداری از مرکز کنترل ترافیک قزوین

مدیرکل حراست استانداری ضمن دیدار با سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، از مرکز کنترل ترافیک شهر قزوین بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ مرتضی سمیعی مشاور استاندار و مدیرکل حراست استانداری قزوین با حضور در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ضمن دیدار و گفت‌وگو با شیما زرآبادی‌پور سرپرست این معاونت، از بخش‌های مختلف معاونت از جمله مرکز کنترل ترافیک بازدید کرد.
سمیعی در جریان این دیدار اظهار کرد: فعالیت مرکز کنترل ترافیک بسیار حائز اهمیت است و جایگاه مهمی دارد که می‌تواند در نظارت و پایش هوشمند به ما در حوزه حراست کمک کند.
او افزود: در زمینه توسعه این مرکز تلاش خود را به کار می‌گیریم و از ظرفیت‌های موجود برای کمک به آن و همچنین جلب همراهی سایر دستگاه‌ها در این راستا استفاده می‌کنیم.
این مسئول ادامه داد: نظارت از طریق مرکز کنترل ترافیک نیاز همه است و همه باید همراهی کنند؛ چه اینکه در بسیاری از مواقع وجود این مرکز به حفظ امنیت و نظم شهر کمک شایانی کرده است.
سمیعی بیان کرد: دوربین‌ها و تجهیزات این مرکز باید به‌روز باشد؛ چه اینکه تحقق شهر هوشمند در گرو داشتن امکانات هوشمند، اعتقاد مدیران و به عبارتی تفکر هوشمند است.
*توسعه و تقویت مرکز کنترل ترافیک در گرو همکاری‌های استانی است
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین نیز در این دیدار گفت: در حوزه فعالیت مرکز کنترل ترافیک، علاوه بر موضوعات زیرساختی مانند نیاز به همراهی نهادهای بالادستی و سایر نهادهای همکار، برخی مسائل فرهنگی مانند سرقت‌ها نیز وجود دارد که رفع آن نیازمند فرهنگسازی است.
زرآبادی‌پور افزود: تلاش خود را در زمینه رفع مشکلات موجود با استفاده از ارتباطات خود در نهادهای مختلف و جلب همراهی آنان به کار می‌گیریم.
او با بیان اینکه شهرداری قزوین پایلوت حمل‌ونقل هوشمند از سوی وزارت کشور شده است، ادامه داد: تقویت و توسعه این مرکز و حل مسائل پیش روی آن، حمایت‌های مسئولان ذی‌ربط برای پیگیری موضوعات را می‌طلبد.
در ادامه این برنامه، گزارشی از روند فعالیت مرکز کنترل ترافیک به مدیرکل حراست استانداری ارائه شد.
پایان پیام

تصاویر مرتبط